Krossade tår

En riktigt intensiv dag har det varit idag och nu sitter jag här väldigt trött framför datorn. Morgonen startade med att hovslagaren kom så jag ilade runt och plockade in hästar. Efter en timme kom en av mina elever så då hjälptes vi åt att leda hem Musseron och Miljard från Börsnäs. Musseron var lite busig men det gick ändå bra att få honom att fungera med bara vanlig grimma. Ibland leder vi i repgrimma men den kan bli för skarp och då upplever jag att han nästan blockerar sig i stället och det blir mycket värre.


Miljard i beteshagen

Sista gruppen att hämta blev stona och Dominans. Han får gå lös så vi ledde de andra. Det var då det hände. Jag hade Clarissa och Bouchette och när vi var inne på gårdsplanen stökade de runt och trasslade lite och plötsligt hoppade Bouchette åt sidan och landade rakt över min fot. Det värsta med hästar är att de alltid parkerar sig där så det tar en stund att baxa bort dem. Det gjorde i alla fall väldigt ont men det var bara att halta in i stallet.

Det blev lite körigt för just när vi skulle ta ut stona ur hagen hörde jag ett brummande på vägen. Vi stod kvar och väntade så att fordonet skulle passera. Nu visade det sig att det var en långtradare med halm som jag beställt. Han skulle egentligen ha kommit igår men det hällregnade så vi sköt upp det. Det blev en överraskning att han dök upp i dag i stället.

Resten av dagen gick åt att lasta av 66 fyrkantsbalar och stuva in dem i en lösdrift. Det var inte lätt kan jag säga. Jag är van vid rundbalar men inte dessa långa. Tanken var att ta tre i taget men i början gick det inget vidare så det tog en fruktansvärd tid. Efterhand kom jag på hur jag skulle göra så den andra halvan av lasset flöt på riktigt bra. Nu har jag så mycket halm så jag räknar med att det ska räcka två vintrar.



Foten. Ja den är svullen och värker. Kan inte röra de yttersta tårna. Det är en plåga att gå. I duschen såg jag hur blå den är. Nu är det ju så att inte ens frakturer på tårna görs något med på sjukhuset så jag låter nog det gå några dagar för att se om det blir lite bättre. Problemet är att få på skorna. Just nu är det bara Foppatofflorna som fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0