Klart för läger

Det blev 12 balar till på arealen jag slog. Ganska OK men hade behövt 20. På vår nya vall som verkligen har tagit sig bra blev det en bal på mindre än ett varv. Då ska man veta att den såddes i våras utan skyddsgröda så det är verkligen super. Tyvärr tog sig inte gräset som var med i fröblandningen så det får jag nog försöka så om till våren. Det som däremot växer så det knakar är lusernen, cikorian och svartkämpen. Tyvärr gick ju slåtterknivarna av efter två varv så det mesta står kvar. Det blir dyra balar om Affe bara ska komma ut för att bala på det gärdet. Får fundera på saken. Tyvärr går det inte att beta med hästarna för de kommer trampa sönder för mycket. En gröda är alltid ganska gles och känslig under det första året. Kanske det skulle gå med fåren.

Jag har ridit Henry idag också. Fortfarande ganska busig men går bra i övrigt. Funderar på om han kan ha lite sadeltvång. Det har han inte haft tidigare men jag tycker han reagerar så starkt i början och bara studsar. Får se nu i helgen hur det går med den ryttaren som ska ha honom på läger.


Henry

Hade en av mina ridelever här idag på lektion. Det är så himla roligt. När jag var på HAE-kurs senast pratade vi mycket om den inre drivkraften. Det är faktiskt inte lätt att komma på vad det är som driver en men jag vet nu att det är att få utveckla människor. Jag älskar att undervisa och det är så fantastiskt att ha HAE-kurser. Jag har nog hamnat på rätt plats i livet.

I morgon börjar ett nytt 3-dagarsridläger för mammor med barn. Det kommer totalt 10 stycken och fyra har varit här tidigare. Vi har långväga gäster ända från Helsingborg med på lägret. Just nu är det ett perfekt väder så det får gärna fortsätta under hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0