Hann det mesta

Jag satte mig igår kväll och läste den långa listan som jag skrev häromveckan. Den listan som visade vad jag skulle hinna med under den närmsta veckan. När jag skrev ner den kändes det som att det skulle vara helt omöjligt att få ihop det men nu när perioden gått så har jag faktiskt gjort allt utom tagit emot halmen. Halmen kommer först nästa vecka för killen som har långtradaren och som skulle köra hit den kunde inte innan dess.

Inte nog med att jag hunnit med allt jag har dessutom faktiskt läst en del av min kurslitteratur, plockat svamp och även ridit. Så allt jag jag absolut inte trodde skulle rymmas fick faktiskt också plats. Det är märkligt det där med när man har mycket att göra. Då hinner man det och en massa till. När det är lugnare blir man mindre effektiv och så blir det inte lika mycket gjort. Nu tror jag i och för sig att det är tur att det finns lugnare stunder också. Det kan inte vara nyttigt att gå på högvarv hela tiden.


Dagens svampfynd. En stor blomkålssvamp här rensad och lagd i stekpannan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0