Andraskörd



Nu verkar det äntligen bli lite stabilt väder så det går att ta andra skörden på vallarna. Tyvärr går det inte att börja så tidigt på dagen för det är så kraftig dagg. Jag har tre gärden jag ska slå så jag började med det bakom huset idag. Det blev mest krångel. Knivarna på slåttermaskinen ställde till det hela tiden. Så snart de snuddade vid en liten sten så blev de böjda eller trycktes in så de inte skar som de skulle. Det hela slutade med att jag fick invänta att Anders kom från jobbet och kunde hjälpa mig att fixa maskinen. Gärdet blev till slut slaget men det blev inget bra.

Nu var klockan väldigt mycket så nästa gärde vid sjön som jag också räknat med att hinna med blev bara klart till knappt hälften. I morgon har jag lunch och konferens här på anläggningen så jag vet inte riktigt hur jag ska få till det med att hinna slå klart. Jag har beställt balning på torsdag och gräseet skulle behöva ligga och torka lite innan dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0