Studiebesök

Det har varit ganska tufft med studierna ett tag nu. Den första tenta på Ledarskap och coaching fick jag iväg i tid. Dagen efter la de ut nya uppgifter om vad vi skulle läsa och göra. Puh! Hur många sidor som helst i tre olika böcker, två föreläsningar på ca 2 timmar styck och sedan en uppgift där jag ska studera minst fyra olika tränare och göra reflektioner och sedan knyta det till texten i böckerna. Det var bara det att jag först var tvungen att ägna mig åt min andra kurs i Djurs medverkan i vård och socialt arbete. Där skulle första tentan göras som är en gruppuppgift. Inte lätt att göra en gruppuppgift på distans där man inte träffar de andra ens. Vi har nu lyckats lösa vårt upplägg och jag har skrivit mitt arbete och skickat till en i gruppen som lovat sammanställa allt. Har nu i stället kastat mig över uppgiften i ledarskapskursen.

Mitt första studiebesök hos en tränare gjorde jag i går kväll. Det var en vuxen voltigegrupp som hade träning. Jag har aldrig varit på en sådan träning så det var spännande. Min uppgift var att studera hur ledaren kommunicerade och hur hon jobbade med gruppen - hela, delar eller individuellt. Det var så himla kallt så det gick inte att göra anteckningar på plats för fingrarna var ändå stela. Innan jag ska titta på nästa tränare på måndag kväll så ska jag försöka skriva ner lite om mina intryck.

http://www.ullastahlberg.com/Voltige_7.jpg

Det är väldigt intressanta och lärorika kurser så det är faktiskt värt att det blir lite mycket ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0