Söker fodervärd

Jag har två annonser ute just nu där jag söker fodervärd. Det är dags för Miljard att hitta en ny ryttare att fortsätta träna och tävla med. Jag vill hitta någon som har höga ambitioner men samtidigt är vettig och som sätter hans välmående först. Jag har idag varit och kollat hos en flicka och hennes familj. Innan jag bestämmer något vill jag både se när de förstås rider Miljard, men även hur det set ut där han kommer bo och så vill jag också se den som ska ha honom rida en lektion på sin egen ponny eller ridskolans ponny. Vid dagens besök var jag hemma hos en jättegullig familj. Om ni tycker att jag bor på landet så var det här ännu mer landet. Nästan 1 mil grusväg in till deras lilla gård som låg i ändan på vägen. Det såg fint ut med hagarna, en bra ridbana och litet fint stall med tre boxplatser. Där skulle nog Miljard trivas. Sedan var jag iväg och tittade på när hon tränade med sin ponny. Vi hade diskuterat redan innan att jag i så fall vill att de tränar för en väldigt bra tränare som jag känner till och när jag sett lektionen kände jag att det kravet kommer jag ha kvar.


Miljard äter täcke

Nästa annons som är ute är på Bilbo. Han behöver komma iväg ett tag och bygga upp sitt självförtroende  med någon som vill träna och rida i skogen. Han behöver en ryttare ett tag för han har jobbigt med det här att byta ryttare. Om han mognar till lite mer hoppas jag att det ska bli bättre för jag har lite svårt att tänka mig att sälja honom.


Bilbo lär ridlägerbarnen hästspråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0