Skördefest

Skördefest var rubriken på en aktivitet som Sörmlands turismutveckling anordnade idag. Redan kl 8.00 var jag på plats i Nyköping för att göra i ordning utställningen. Jag och en kvinna som bor drygt 2 mil från mig valde att tillsammans göra vårt upplägg. Hon är också utbildad svampkonsulent och partner i HAE så det kändes helt naturligt att vi skulle samarbeta. Vi hade bestämt att göra ett bord med reklam för våra svampaktiviteter och ett bord med reklam för HAE (Horse Assisted Education).


En av tavlorna på mässan

På HAE-bordet ställde vi en stor tavla med en häst och bredvid två mindre tavlor med en kort text om HAE och så en bild på en övning. På vårt svampbord dukade vi upp ett helt bord med massor med olika svampar. Vi la mossa och vackra höslöv under och det blev så himla fint. Tillsammans hade vi hittat ett 60-tal arter. De flesta goda matsvampar. Vårt bord fångade allas intresse. Ingen kunde gå förbi utan att vilja titta och fråga. Min kollega tog lite bilder så jag lägger ut så fort jag får dem så får ni se hur det såg ut.

På förmiddagen kom olika utländska turistreseanordnare och på eftermiddagen var det mer inriktat på kommuner, länsstyrelsen och liknande.

Ett mycket intressant föredrag hann vi också lyssna på som gav oss världens idé. Vi ska sälja svampkurser i Europa. Vad jag vet finns det ingen i Sverige som gör det. Killen som höll föredraget var naturguide med fågelskådning som specialitet så han hade många erfarenheter att dela med sig av eftersom han hade mycket utländska gäster på sina kurser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0