Mycket god mat

Nu är det slut på Landsbygdsturismprojektet som jag varit med i. Det har pågått i två och ett halvt år och varit väldigt spännande och lärorikt. Egentligen är det nu på slutet som man känt att man nått ett stadium där man kan gå in i samverkan med andra i turistbranschen. I går startade det sista mötet i projektet och det var då tänkt att vi både skulle hälsa på några som vairt med så att de fick visa sina verksamheter och så skulle vi ha trevligt och hinna prata lite mer med varandra.

Vi började på en bed and breakfastanläggning, sedan åkte vi till en gård som odlar framförallt tomater. De har också byggt en restaurant och där fick vi prova på en fantastisk middag bestående av 5 olika rätter med väl utvalda viner till. Det var mycket exklusivt. Innan själva middagen hade vi också en doftövning och sedan ciderprovning med protokoll och allt. Det var tre olika sorters cider. Jag har aldrig varit förtjust i cider men två av dem var OK men en fick betyget äcklig av mig.


Först en underbar tomatconsommé sedan denna ljuvliga förrätt

Efter en god och trevlig kväll övernattade vi på ett närbeläget bed and breakfast. Det var verkligen jättefint och jag sov riktigt bra. Nästa dag lyssnade vi på en föreläsning och sedan bar det av till ytterligare ett ställe. Här bedrev man uppfödning av hjortar och hade gårdsbutik med eget slakteri . Dessutom anordnade man jakter med boende och mat och så anordnade man kurser för att ta jägarexamen. När vi var inne i deras gårdsbutik och tittade i frysdiskarna blev jag så sugen på andbröst som låg så fint paketerade. Det ska jag åka och köpa till något festligt tillfälle någon gång.

Hemkommen idag var jag ner till ridhuset och tittade på en tränare som höll lektion. Ska ju studera minst fyra till min nästa tentauppgift så nu har jag studerat två olika. Blev så himla ruggig efter att varit i ridhuset en timme så hela kvällen har jag suttit och huttrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0