Letar mönster

När jag var i Skåne köpte jag ett så himla härligt garn. Det var helt en slump. Var inne i en jättelik tygaffär i Malmö. Det måste vara Sveriges största för det är oändligt med tyger. Här kan man verkligen hitta just den färgen eller tyget man söker. Jag har varit där en gång tidigare och det är en riktig höjdare att bara gå där och njuta. Jag köpte en väldigt vackert tyg och mönster och upptäckte när jag kom ut att jag glömt att köpa blixtlås. Kilade in igen och då fick jag syn på garnet. Kunde bara inte motstå.




Nu sitter jag här vid datorn och kollar om det finns några gratismönster på nätet. Hittade en garnfirma som har samtliga sina mönster utlagda. Det festilga är att det är en firma som var min leverantör  på den tiden jag drev tyg- och garnaffär. Det är mer än 15 år sedan men de har tydligen överlevt.

Det fanns ca 130 sidor med 28 mönster på varje så det kommer ta ett tag att gå igenom allt innan jag bestämmer mig vilken tröja jag ska sticka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0