Hovböld

Jag började dagen med att köra ut mer dynga på åkern. Det var en liten bit kvar. När de flesta ytorna fått ett lager spritt på sig var också gödselplattan i stort sett tom. Konstigt att det kan passa så bra. Nu har de lovat regn så jag känner mig så nöjd med att hunnit få ut allt. Gärdet lutar så mycket så trots att det är så torrt just nu i marken så körde jag fast några gånger.


Skön känsla när plattan är tom

Jag hade bokat hovslagaren till kvällen. Miljard hade tappat en sko och så gick Bouchette så illa. Det hade försämrats för varje dag som gick så jag började ana att det kunde vara en hovböld. I dag var det riktigt illa och jag såg att hon låg mycket i hagen. När jag sedan skulle leda in henne tog det nog 30 minuter att gå 150 m. Stackars Bouchette. Hon hade så ont. Jag var borta när hovslagaren kom men han ringde och rapporterade att det var en riktigt rejäl hovböld som han hade fått karva ur. Han fick ta så mycket så han fick t o m lägga på gips som förstärkning. Nu står hon inne i natt men i morgon får hon gå ut i hagen igen.


Bouchette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0