Dags för flytt

Vilket ruggväder det blivit. Regn hela dagen och nu känns det verkligen som ett höstregn. Prognosen säger mer regn i morgon och ev snö, ända upp till 5 cm.

Jag fick väldigt bråttom att göra klart för hästarna så att de ska kunna flytta in i lösdriftarna. Dominans stod där ute i regnet med rumpan mot vinden. Det är lätt att man blir lite blödig och tänker mänskligt. Men egentligen är de ju gjorda för att kunna vara utomhus hela tiden och deras hårrem är perfekt för den släpper inte igenom vattnet.

I alla fall halmade jag upp det sista facket som var kvar. La stocken på plats och så ställde jag ut ensilagebalar i två av avdelningarna. Sen eftermiddag fick Dominans, Domina och Bouchette gå ut i sin lösdrift. De undersökte sin vinterhage noga. Åt lite hösilage, betade lite och tuggade halm i lösdriften.
I morgon ska jag göra klart där Tottegänget ska gå och är det ruskväder flyttar jag nog dit dem så fort det är klart.


Bouchette visar Dominans hur man äter av hösilaget


Sedan visar hon att det inte är farligt att gå in i lösdriften


Nu vågar Dominans stå själv och äta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0