Att hösta in sig

Hösten är en underbar årstid. Alla årstider har sin charm men färgerna och den klara luften under hösten gör den så härlig. Jag gillar också att man får kura in sig i stugan tidigare när mörkret kommer. Den här årstiden gäller det också att hinna få klart innan vintern kommer.

Foderbordet i fårhuset fick sig en rengöring idag och de kommande dagarna ska jag halma i lösdriftarna coh så skotta färdigt på grusplan vid den sista.

Alla hästgrejer passerar just nu också tvättmaskinen så att allt från sommaren är tvättat och rent. Alla sadlar har fått rena schabrak. Nu har jag nästan tvättat allt. Det återstår bara några flugtäcken.



På hösten gäller det att fylla ladorna också. Allt som behövs till djuren finns hemma. Jag har lite knappt med hösilage men än så länge kan alla hästarna gå på betena och för varje vecka som det går spar jag in 3 balar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0