Visa häst

I dag var familjen som ska låna Henry en period på besök. De var även här igår och borstade lite på honom. Det märktes att han kände igen dem när de kom. När han var skapligt ren tog vi ut honom till ridbanan. Jag longerade honom lite först så han skulle få springa av sig lite. Sedan skrittade jag mest och mjukade upp honom innan fodervärdens dotter provade honom. Ridbanan var hård och knögglig så det fick bli skritt för henne också. Henry skötte sig utmärkt och skrittade på fint.


Henry innan jag friserade hans man

Jag hann också rida Bouchette och det var lika mysigt som vanligt. Med allt håravfall ser hon nu ut som om jag skulle ha klippt henne. Märklig åkomma för hon verkar vara sitt vanliga jag i övrigt. I morgon ska jag ta kontakt med veterinären igen och höra om han fått fram något om vad det kan vara.

Innan mörkret kom hann Anders och jag ut i en av beteshagarna och röja lite sly också. Det blir snyggt när man gjort en avputsning och så kommer gräset gynnas nästa år när ljuset kommer åt bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0