Tentadags

Den här gången blev jag försenad med att få in min tenta. Får väl skylla på Globen. I dag kände jag att jag var tvungen att verkligen bli klar med den så trots det otroligt fina vädret med härligt solsken var det bara att placera rumpan på kontorsstolen och dra fram tangentbordet till datorn och köra hårt. Hela dagen tog det att få ihop rapporten med ett litet avbrott för att vara med hovslagaren i stallet när han verkade Dominans och skodde några hästar. Numer blir jag i alla fall inte så trött i hjärnan som jag blev i början när jag började studierna. Skönt att den verkar ha kommit igång och blivit lite mer alert. Jag är riktigt nöjd med min rapport så nu blir det spännande att se om den blir godkänd. Genast har läraren lagt ut nya uppgifter och en föreläsning om nästa avsnitt. Den här gången ska jag göra ett sammandrag på 4 olika böcker eller artiklar (vetenskapliga) om ledarskap eller coaching samt jämföra med kurslitteraturen. Tips mottages tacksamt på böcker eller artiklar i ämnet.

Nu i kväll har jag varit in till Gnesta på nätverksträff för turismföretagare. De bjöd på en mycket god smörgåstårta. Först var mötet som alla andra med info av olika slag och så lite kommentarer och åsikter från olika håll. Men så började det hända saker och bra idéer började poppa upp. Det blev plötsligt en jättebra kväll som verkligen kan leda framåt för oss alla i kommunen som håller på med turism på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0