Mycket vitt

Nu måste jag bara skriva lite om snön. Det kommer vara roligt att läsa om några år om den otroligt tidiga vintern som vi fått i år. Det bara snöar och snöar. Det har varit rätt blåsigt också så i morse när praktikanten som är här just nu, skulle kliva ut genom dörren i Nergården, hade det bildats en stor driva utanför dörren. Det var inte bara att öppna dörren utan det krävde lite pyssel för att få upp den.

I kväll har vi plogat hela gården med traktorn. Det är ingen tjäle i marken så det är faktiskt svårare då. Nu kommer kylan gå ner bättre i marken där det är plogat så då blir det fastare i underlaget. På väderprognosen sa de mer snö, kallare och minst fjorton dagar till fick vi räkna med rejält vinterväder. Har det nu blivit vinter tycker jag att det kan fortsätta på samma linje. Slask och regn gör bara vägarna isiga så det vill jag inte ha.


Bra passform

Efter jag ridit Bouchette idag plockade jag fram ett fleecetäcke och helt nytt regntäcke och lade på henne. Hon brukar vara mycket tydlig med att hon ogillar täcken men den här gången stod lugnt precis som hon ville säga att det var det hon behövde. Hon blev så fin i sitt nya täcke och hon var mycket mer ute i snöblåsten  på eftermiddagen än vad hon varit de sista dagarna. Det var tydligt att hon kände sig varm och inte behövde söka skydd längre.


Ser nöjd ut i sitt fina täcke


Dominans funderar på om han känner den nya lila hästen?


Spännande att få något nytt att bita i och undersöka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0