Katt skulle man vara

I mitt nästa liv vill jag vara katt. Tänk villket skönt liv de har om de får bo hos en snäll familj som ger dem mat. När de grundläggande behoven är uppfyllda ägnar de sina dagar åt att sova och sova och ibland sova lite till. Så lite spännande jakt, kel och mys med familjemedlemmar och så sova igen. Duger inte maten jamar man bara på ett speiellt sätt så vips kommer det fram en ny rätt.


Passar på när husse tittar på TV att ligga skönt i knät. Här är det Rufus som lagt beslag på platsen.

Jag läste en artikel om hur starkt människor reagerar på katternas ljud. De låter på ett speciellt sätt när de vill ha något och vi männsikor tycks inte kunna motstå detta ljud utan försöker genast tillmötesgå kattens signal. Vi är lite som betjänter åt katten. Inget dåligt liv att vara katt.


Busen har somnat över tidningshögen på bordet. Ser inte så bekvämt ut men vill man vara mitt i centrum så...

Har ägnat kvällen åt nästa tenta i Ledarskap och coaching. Den ska vara inlämnad i morgon. Nu har jag fått ihop en rikgit bra rapport men måste slå lite i böckerna och se om jag kan referera lite mer till texterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0