Frisk luft

Vad speciellt det känns när man varit ute i bistert vinterväder. Nu har det blivit riktig vinter och i dag har det blåst rejält och samtidigt snöat en del. Först red jag Bouchette på förmiddagen. Jag frös inte för jag hade satt på mig termoridbyxor, tjock fleece och tjocka vinterjackan. Däremot skakade Bouchette lite i den kalla vinden innan vi kom igång med skrittarbetet. Utan sin päls verkar hon känna av kylan mer. Måste nog överväga att täcka henne.

Efter lite lunch och uppvärmning så hade jag besök av en tjej från Hushållningssällskapet. Jag ska delta i ett projekt som går under våren som handlar om naturturism. Hennes besök handlade om att se lite vad min gård har att erbjuda. Vi gick en rejäl promenad runt i markerna för att hon skulle få en uppfattning om Rocklösa. Sedan stod vi en lång stund ute i snålblåsten och diskuterade lite olika frågor. Det blev många utomhustimmar så när jag väl kom in kändes det som när man har tillbringat en dag i skidbacken. Alltså en riktig hälsodag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0