Vad mycket jobb!

Snodde som attan idag (fredag) för att hinna så mycket som möjligt innan helgens mamma-barnläger. Vill släppa fåren på bete så fort regnvädret dragit förbi i helgen och så är det dags för Mullegänget att gå ute dygnet runt. Putsade det sista på gården och tog sedan bilen bort till Börsnäs där vi har fyra hagar som vi betar med hästarna och fåren. Det är märkligt hur mycket som går sönder där borta varje år. Avbrutna isolatorer och trådar som är av både här och där. Så är det aldrig runt hagarna här hemma på Rocklösa. Misstänker faktiskt att de som bor på Börsnäs struntar i att öpnna grindar på vintern utan kör bara igenom så att allt pajar. De lägger också en massa stockar från skogen i högar till timmerbilen. Dessa högar saboterar alltid mina staket. Det som jag trodde skulle bli en snabb översyn av staketen blev i stället en tuff uppgift att få ordning på. Jag hann precis få klart två hagar innan jag var tvungen att kasta mig ner till affären för att göra inköpen inför helgen.




Elin och Henry vänjer in magarna på bete i Gunghagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0