Skönsång

Möttes i morse av ett underbart ljud när jag steg ut genom dörren. Näktergalen hade kommit! Vilken fantastisk sångare. Han brukar sitta högst upp i något träd neråt ån och låta sina strofer ljuda över Rocklösa. Nu gäller det att njuta för om jag minns rätt håller han bara på ca 1 månad.


Näktergal

Eftersom vi startar ett läger i morgon så passade jag på att ta ett ridpass på ridbanan med Henry. Han tycker det är jättekul och han jobbar på bra nu. Inga bockar längre nu när han kommit igång. I och för sig är bockningen inget problem för han gör det så himla  mjukt och det är inte för att få av ryttaren utan för att han helt enkelt har lite överskottsenergi ibland. Efter ridpasset tog jag Henry och Mulle och promenerade bort till betet. Mulle stegade på i värsta skritten. Han verkar vara i fin form. Därefter hämtade jag Elin och Mia och gick över med dem också. Snacka om lyckliga hästar. Ner med mulen och bara äta. De hade inte tid att lyfta huvudet det allra minsta. Jag fick 4 km promenad på köpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0