Hagstök

På torsdag börjar ett nytt mamma-barnläger så de här dagarna emellan går mest åt till att förbereda.
Kände på Elins ben i morse och hon är svullen över hela skenbenet. Antingen kan det vara ett sår som inte går att hitta och som gett lite lymfangit eller så har hon fått en vrickning. Jag hade tänkt leda över dem till ny hage idag men bestämde mig för att de skulle få gå i en annan än den jag tänkt först. Jag åkte dit för att gå igenom staketet. Där möttes jag en stor maskin på gärdet. Tydligen ska ägaren skota ut timmer ur skogen. Så himla tråkigt när man inte blir informerad. Den hade kört fram och tillbaka på vallen så nu är den nertryckt. Hästarna skulle inte gå på den men precis bredvid. Nu måste jag först kolla hur han kör innan jag vågar ta dit dem. Vill absolut inte att Elin ska bli skrämd och kanske bli sämre i benet.



Innan jag gick in för kvällen satte jag på harven på traktorn och harvade ridbanan. Kände mig väldigt nöjd med det. Det är inte bra för hästarnas leder när det blir för hårt i underlaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0