Det verkar ordna sig

Just nu har jag elva ridbara hästar på gården. Hade räknat med Bouchette till sommaren men det blir nog inte så eftersom det har gått massor med veckor nu när hon har haft ont i hoven efter skoningen. I det här elva-gänget ingår Loppan som vi lånat. Jag har också blivit lovad att låna en ponny som heter Elza. Hon är uppfödd i Malmköping och ägs av en som jag känner. En stor häst som heter Melody kommer också hit. Hon kommer vara här första delen av sommaren. Sedan får vi se om jag har sådan tur så jag kan låna henne även till de sista lägrena.


Underbar bild på Loppan tagen av en lägerdeltagare

Billy som jag skrev om tidigare har nu blivit akupunkturbehandlad av Sverker och blivit så bra så ägaren kan inte längre se någon hälta. Sverker får kolla honom en gång till men jag håller nu tummarna för att han också ska kunna komma hit och vara med på lägrena. Bara att han verkar bli frisk glädjer mig eftersom det var mitt förslag till ägaren att hon  skulle prova en behandling av Sverker och inte ge upp och tro att hältan inte var behandlingsbar. I dag har jag också ringt till Isoldes ägare för att höra om jag får låna Isolde under sommaren. Där kommer jag få besked om ett par veckor. Det hängde på om hon var tvungen att vara kvar hemma för att sällskapa en annan häst eller ej.


Isolde har varit lägerponny här flera gånger tidigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0