Deklarationsdags

I dag var det dags att lämna in deklarationsblanketten. Jag fick ägna dagen åt att summera och fylla i alla blanketter.  Av någon anledning så blir det alltid i sista stund. Det är den här dagen på året som jag brukar fundera på om jag verkligen ska hålla på med det jag gör. Om man räknar alla timmar man jobbar och ställer mot resultatet är det alltid deprimerande. Förra året var extra tufft. Det märktes på intäkterna att det var finanskris även om det återhämtade sig en del på hösten. Sedan hade jag väldig otur med mina hästar. Konstiga sjukdomar och skador avlöste varandra. Dyra veterinärräkningar och stora kostnader för att hyra in extra hästar till sommaren. Men jag jobbar med allt jag älskar att göra. Har drömyrket där jag kan förena alla mina intressen och det är värt väldigt mycket.

Gyllenhjelmsgatan
Strängnäs

For iväg med blanketterna till Strängnäs när jag var klar. Det är det skattekontoret som ligger närmast oss. Det visade sig att det hade flyttat till en annan adress. Staden är inte så stor så det var bara en kort promenad till det nya stället. Innan vi flyttade till Rocklösa bodde vi i Strängnäs kommun så jag hittar ganska bra där. Passade därefter på att handla lite inför kommande läger. Det är inte alltid de har allt jag behöver i våran lilla affär i Stjärnhov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0