På kurs i grupputveckling

Nu har jag varit med på ytterligare en kurs i HAE. Det var en kompis till mig som gick utbildningen samtidigt som arrangerade den. Hon håller till i Enköping så jag åkte dit tidigt på morgonen. Gruppen som skulle gå kursen var ganska stor, 9 personer. De arbetade tillsammans i en styrelse och ville utvecklas och bli bättre på det. Jag kan säga att alla fick en hel del insikter under dagen och en del blev djupt berörda. Helt säkert är att mer kommer dyka upp hos dem under dagarna och veckorna som kommer. På utvärderingarna kunde vi läsa att alla var mer än helnöjda med dagen och att det gillade upplägget.

Varje gång blir jag så fascinerad över hur effektivt och tydligt det blir med hästens 100% ärliga feedback. Det väcks också så många reflektioner. Ett bättre sätt att utveckla sin grupp, sitt ledarskap eller sin kommunikation finns nog inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0