För mycket snö

Tycker att snön verkligen har sjunkit ihop de sista dagarna så därför gick jag ut med Bouchette till ridbanan idag för att tömköra lite som omväxling. Oj vad jag bedrog mig. Hon fick jobba massor bara för att kunna pulsa på en cirkel runt mig. Efter några varv visade hon tydligt att det var för jobbigt och inte kul så då gick vi däriftån. Skulle tippa på att det var minst 70 cm snö på sina ställen.

Tömkörde på en pytteliten volt vid vår infart i stället. Blev lite uppmjukande och så tränade vi lite fina halter och igångsättningar. Det kunde bara bli arbete i skritt eftersom ytan var så liten.


Bouchette äter lunch

På lördag och söndag ska jag ha ledarläger. Det är tjejerna som ska jobba här under året som kommer hit. Vi ska lära känna varandra, gå igenom allt inför lägrena och ha kul. Måste försöka få bort lite snö på ridbanan tills dess för jag har tänkt att vi skulle göra lite övningar där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0