Den rackarns baggen

Vi har haft hemskt kalla nätter minus 21-22 grader och de små lammen fryser. En av trillingarna skrek mycket i går och det syntes att den inte fick tillräckligt med mat. Min bagge går tillsammans med tackorna och han är en riktigt elak rackare så man kan inte kliva in i fårgruppen. Hade det gått hade jag kunnat få lammet att dricka lite ur flaskan. I morse levde i alla fall alla men jag tänkte att jag skulle försöka få den lilla magra att komma fram till foderbordet och dricka lite välling. Jag satte mig på foderbordet och stack in armarna. Hade fokus på lammet och inte på baggen. Ett tu tre kom hans hårda huvud och stångade mig på armen. Aj, aj, aj. Det har inte gått sönder något men den gör jätteont när jag använder den så musklerna har fått sig en riktig smäll. Naturligtvis är det höger arm. Har kämpat mig igenom dagen med stallsysslorna. Får se om det bättrat sig till i morgon för då ska jag rida en del i så fall.


Ser snäll ut men skenet bedrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0