Allt möjligt

Jag har träningsvärk! Är det inte märkligt att man kan få det av att gå bredvid hästen under en kurs. Känns lite här och var men mest ovanpå fötterna.

Lite fler lammbilder har efterlysts så här kommer det några nya. Jag har tre små svarta lamm som delar på en flaska välling 5 gånger/dag. En har lite vitt i pannan, en har en stor stjärna och en är mittemellan.


Slagsmål om flaskan


Hopp och lek när tackorna äter

Rufus och jag var till veterinären i fredags. Han äter nu både smärtstillande och antibiotika. Mycket rivmärken på ena benet och ett huggsår i ansiktet hittade veterinären. Det smärtstillande gör susen för nu har han börjat äta igen. Men jag tror att det är något allvarligare skada på benet också. Det är så svullet och han haltar kraftigt.

Det kom bara in två svar på förra "veckans fråga". Båda var rätt och först var Martina, grattis. Hästen som på bilden tömkörs var Miljon.


Miljon visar upp sig

Det kryllar av fåglar i trädgården. De första flyttfåglarna har dykt upp, bofinken och bergfinken. Hacke hackspett har varit på besök och så årets första gråsiska.



Bergfink

Igår kväll när jag skulle ut för nattfodring möttes jag och Zcrollan av ett rådjur utanför Lillstugan. Den stod där helt orädd och tittade på oss. En av katterna ville komma in och försökte gå förbi rådjuret men då gick den mot katten som snabbt for tillbaka till säkerheten. Sedan ställde rådjuret sig och betade i rabatten igen. Det var en bock. Hornen på huvudet verkade göra den kaxig och säker på sin makt. Jag vände in igen för att hämta kameran men då skuttade den lugnt iväg bort över gräsmattan. Katten skyndade sig in och Zcrollan och jag kunde gå ner till stallet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0