Ledig kväll

I dag slutade vårt 4-dagars mamma-barnläger. Vi var klara strax före kl 17.00. Det tar sedan ett tag innan alla hunnit packa, skriva i gästboken, ta farväl av varandra o s v. Det var ytterligare ett härligt gäng. I går kväll åt vi lite extra gott med vin och det var så trevligt så jag höll aldrig på att komma i säng. Klockan var så mycket när jag kom upp huset så det var bara att kasta sig i säng och något inlägg i bloggen hanns inte med. Det kändes lite tufft i morse att stiga ur sängen.

På vägen ner till Nergården möttes jag av vårt lilla vällinglamm. När det såg mig skrek det för fullt och började springa efter så det vara bara att stanna till och gå in och ordna lite välling. Sedan var den mätt och nöjd. Den ingår i kullen som tackan som lammade så sent fick. Hon går lös på gården med sina fyra lamm och det går väldigt bra. Så länge den behöver välling måste de vara hemma. Nu på slutet har den äntligen börjat dricka lite bättre och kan nu slurka i sig upp till 180 gr vid ett tillfälle. Normalt är de uppe i 250 gr efter en till två veckor. Den här som jag döpt till Liten är ju ganska många veckor nu så den är inte riktigt som ett normallamm. Å andra sidan var det ju väldigt liten och tunn när den föddes så det tar nog ett extra tag att komma i kapp.



Nu är det lägerfritt under ett och ett halvt dygn här på Rocklösa innan det kommer ett gäng barn/ungdomar. Det är mycket som ska hinnas med. Några stängsel ska ses över och hästar flyttas och sedan ska alla hus städas. Lite inköp av färskvaror och så lite bak och annat pyssel. Vi ska också kolla om Chassi blivit frisk i benet och så behöver Bouchette arbetas lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0