Krossade tår

Vad mitt lilla föl är underbart. Pälsen är så mjuk så man vill bara stå och gosa. Han är lite försiktig av sig och känner sig inte helt trygg än med människor som klampar in i hagen. Jag brukar stå och klia Domina på bringan vilket hon älskar nu när det blir så mycket djurbett. Fölungen blir då nyfiken och det är ett bra läge att pyssla lite med honom också.



Fölisen har börjat bli lite modigare så nu kryper han under eltrådarna och älskar att försöka trassla in sig i dem. Dags att slå på lite ström. Jag fick det att fungera en bit men sedan var det för dålig kontakt. Det verkar ändå som han fått lite respekt för idag har han inte varit lika tokig i att forcera dem. Däremot hade inte Domina upptäckt att strömmen var på. Det gjorde att jag fick en hoppande häst rakt på foten. Jag stod och kliade henne och koncentrerade mig på fölungen. Plötsligt får Domina en stöt, kastar sig åt sidan och hoppar rakt på min fot - aj, aj, aj. Sedan iväg i full galopp tillsammans med fölet. Hon ser riktigt upprörd ut men jag tror hon mest blev förnärmad att detta kunde hända henne. Nu linkar jag lite och tårna känns som ömma klumpar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0