Härligt ridlägergäng

I dag var första riddagen på ridlägret. Chassi som varit lite varm i ett ben var nu tillbaka i arbete och såg fräsch ut. Henry som ryttaren på förra lägret inte klarade av hade tjejen som nu fått honom (ridit i 7 år) inga som helst problem med och Sunny Lane som vi nyss lånat in har visat sig vara en lugn fin och välutbildad ponny. Sunny är känslig i sin mun men kommer till ro när ryttaren arbetar henne. Alla på lägret red sina hästar bra och alla verkade väldigt nöjda med sin lägerhäst. Alla hade fått framföra önskemål om vilken häst de ville ha men den här gången gick jag mer på vad jag trodde skulle bli bra och vilken häst som skulle utveckla respektive ryttare. Än så länge känns det som det var ett bra beslut.

Jag beställde hem ett hjälpmedel förra veckan som är en plastbåge som man sätter bakom ryggen och för in sina armar i. Denna gör att ryttaren sitter helt rätt med armarna och de som gärna håller dem fel får hjälp att få dem på rätt plats och det ger en bra sits och en mjukare hand. I morgon ska några av ridlägerdeltagarna få prova att rida med den.


Ridbågen Perfect Sit

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh, en sådan fick jag pröva på i min ridskola en gång. Det var jätteskönt att rida med den. :)

2010-07-02 @ 12:45:13
URL: http://lolland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0