Grattis i fin form

Nu har en av familjerna som varit här på hästsemester åkt hem. Det var två personer som hyrde häst, Grattis och Chassi. Mannen i familjen red inte utan lånade vår båt en dag och var ute och fiskade. Det blev lite napp så vi fick en liten fin gädda som han dragit upp. Den åt vi till middag igår och det smakade super. Ibland kan insjöfisk bli lite unken i smaken men denna var helt perfekt.

Grattis verkar nu väldigt nöjd och i fin form. Jag trodde jag skulle bli tvungen att pensionera honom för han verkade trött och olustig i början av sommaren. Det var då han gick så konstigt med sina ben. Frambenen sattes ner i kors men veterinären hade ingen aning om vad det kunde vara. Han vilade en del på sommarens första läger. Efter det bestämde jag att han bara skulle få ha väldigt lätta ryttare på ryggen. Sedan dess har han inte korsat benen en enda gång och nu verkar han pigg och inte heller speciellt tjurig ens när man sadlar. Jag tror han är väldigt nöjd med att slippa bettet i munnen. Nu sista veckan har det varit en mamma som ridit honom och det verkar inte som den tyngre vikten har påverkat honom så det där med pension får jag nog skjuta på framtiden.


Grattis på betet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0