Äntligen regn

Vilken lyckodag. Äntligen kommer det lite regn och SMHI spår att vi ska få riktigt ordentligt i morgon bitti. Underbart! Just nu strilar det ned i lugn fin takt så jorden hinner ta emot. Kan inte vara bättre.

Resten av dagen har också varit en sådan där bradag. I förmiddags åkte jag och tittade och provred hästen jag sett på annons. Min kompis var också med. Väldigt söt och vacker häst men tyvärr har ingen satt gränserna och hon var inte utbildad någonting i engelsk ridning. Det blir inget köp. Köper då hellre en oinriden som inte har förutfattade meningar.



När jag kom hem hade Anders klippt allt gräs och fixat dörren till min hästgarderob som gått sönder i gångjärnen. Då blir man glad.

Vi ägnade sedan eftermiddagen åt att såga gaveln på lösdriften rak. Det hade snickarna inte gjort och det var ett väldigt pyssel visade det sig. Det tog många timmar innan vi fick till det som vi ville men nu är det i alla fall klart så nu ska läkten upp och gaveln målas.



Innan middagen åkte vi iväg till ett naturreservat som ligger några km från oss och promenerade i en bäckravin. Vi hade fått tips om den av en av mina ridelever. Tyvärr var det inget vatten i bäckfåran p g a torkan men det var ändå häftigt att promenera i ravinen. Vi ska besöka den i höst när det kommit lite mer nederbörd och så måste vi dit i vår för då är det nog riktigt imponerande med vatten, broar och den trolska skogen med jätteormbunkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0