Stimulerande hjälp

En av mina ridelever var här idag och hjälpte mig på gården. Hon har börjat med att vara här nästan hela dagen den dag hon ska rida. Hon tycker det är så kul med allt och att lära sig lite om allt runt hästarna. För mig är det toppen med hjälpen. Ibland har vi hunnit få undan sådant som släpar efter. I dag var det aktiviteter med hästarna som var prioriterade. Vi började med att gå på promenad med Bilbo och Chassi. De stegade på och tyckte det var jätteroligt att komma ut i den stora världen igen efter att bara sett närmiljön under hela sina långa sjukdomsperioder. Sedan mockade vi varsin box med obeskrivligt mycket i. Magen måste också få sitt så vi har alltid en trevlig fikastund.


Chassi och en halv Bilbo

Efter fikat lärde jag ut hur man gör vid longreining. Det blev en snabbgenomgång, bara så mycket så att vi kunde komma igång med hästarna. Jag jobbade med Bouchette och min elev med Clarissa. Vi var helt slut efter att pulsat omkring på ridbanan och Bouchette hade nog lite träningsvärk från igår. Nu ska hon få vila i två dagar då jag har annat inbokat. Clarissa tyckte det var härligt att få jobba och vara med och hon såg inte ett dugg halt ut.

Vi packade alla foderpåsar och sedan körde vi ridlektionen. Därefter körde jag runt med traktorn och halmade i lösdriftarna och fick hjälp med grindöppnandet av min elev. När jag sedan blev själv på gården fixade jag det sista i stallet och så tränade jag Musseron en liten kort stund.


Musseron kikar under lugg

I morgon kommer jag nog känna av två hårda arbetsdagar med trötthet i kroppen. Inte så konstigt eftersom förkylningen var så långvarig och gjorde att jag inte gjorde många knop.

Rätt svar på veckans fråga var Elin. Först med svaret var Julia, grattis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0