Såld

La ut annons på vår gamla hästtransport före jul. Klart att ingen har tid att göra affärer så där innan jul men de ligger ju kvar länge på Blocket. Om den inte skulle bli såld tänkte jag annonsera om den igen när tävlingssäsongen skulle dra igång. Men idag så ringde det en man som ville komma och titta (det märks att Sverige startat upp igen). Han verkade väldigt nöjd med vad vi visade så det blev affär direkt. Skönt att bli av med den från gårdsplanen. Jag har ju haft den nya i några år så den gamla har ju inte använts. Att vi inte sålt tidigare var för att det var lite fix vi ville göra på den och Anders har aldrig tyckts sig ha tid med det men så fick han ett ryck och sedan besiktigade vi den så att allt skulle vara i topp.


Vår Kyllinge har varit med oss på många tävlings och träningsresor

Gissa vad som mer hänt? Jo, naturligtvis har Tottegänget lyckats riva staketet in till stona ytterligare en gång. Hittade alla ihop när jag skulle fodra vid 23.30. Insåg att det inte skulle gå att lägga ut mat till stona för då skulle det bli slagsmål och fight. Det gick inte att öppna emellan hagarna och trådarna låg delvis på marken så jag fixade till så det stod upp skapligt bra. 24 minus och Anders låg och sov så det gällde att vara försiktig. Mindre kul om man blir liggande och fryser ihjäl. Sedan gick jag in i stallet och halmade upp en box och plockade in Domina. Hon har ju föl i magen och jag ville inte att hon skulle vara utan mat till morgonen. De andra lämnade jag. Sov dåligt på natten och bara kände hur hungriga mina tjejer måste vara. På morgonen ställde jag in Clarissa och Bouchette och gav mat och så flyttade jag de andra till deras hage. När jag kom med de sista, Musseron och Grattis så rymde Totte naturligtvis. Han var laddad redan innan av allt spännande som hände så när han kom lös for han som en tok i full galopp. Det var bara att hoppa undan varje gång han kom i fullt ös. Oj vad pampig han var min fina häst. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Det slutade i alla fall med att han hamnade i sin hage igen.


Totte

Jordningen av staketet hade i kylan frusit så nu har vi gjort en vintervariant i stället. Det verkar som hästarna är försiktigare nu när de hälsar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0