Resurser på landsbygden

Hela lördagen tillbringade jag på Åsa Folkhögskola och lyssnade på olika föredrag under rubriken "Hur du hittar resurser i bygden".  Vilken entusiasm! Jag blir alltid så fascinerad av hur många duktiga föredragshållare det finns. Dagen innehöll bra exempel, vilka EU-stödsprojektregler som gäller för utveckling av landsbygden och så hade Länsstyrelsen gjort en spännande undersökning om service på landsbygden.


Livsmedelsbutiker i Sörmland. En del invånare har verkligen långt!

T o m Anders läste den rapporten med stort intresse. Vi som bor så som vi gör har ju mycket sämre service även av samhället trots att vi betalar lika mycket i skatt. T ex så tar det 45 minuter för en ambulans att komma hit därför att närmsta station är vid Vagnhärad.

Hade massor med material att läsa med mig hem efter dagen och katterna slogs om att få plats i knät när jag satte mig tillrätta på kvällen för att börja studera alla broschyrer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0