Invallad

När Anders väl röjt vår infart på snö och fått bort vallen igår kväll ställde han in traktorn och började gå mot vårt hus. Jag tittade ut genom fönstret och såg att han var på väg. Just då hör jag plogtraktorn ute på vägen. Den kom dundrande i full fart och vips så var det en tjock vall vid vår infart igen. Anders fick vända och börja skotta ytterligare en gång. Det blev sen middag.

I morse skulle Anders just ge sig iväg till jobbet. Vet ni vad som kommer? Plogtraktorn! Ny vall och ny skottning för att kunna åka iväg med bilen. Det börjar bli jobbigt med att vår vägröjare är så flitig.


Nermejat staket

En olycka hände också igår kväll när Anders backade traktorn. Den gled plötsligt iväg i snömassorna och mejade ner en rejäl bit av staketet till Bilbos och Chassis hage. De skulle just gå in så det löste sig men det fick bli lite provisorisk lagning i morse så att de kunde vara ute utan att smita.


Stona stannade i hagen

När jag kom ner för nattfodringen upptäckte jag att även stonas hage delvis hade raserats. Kraften från när traktorn fastnade i elrepet hade slitit sönder isloatorer och knäckt stolpen där grindhandtaget var fäst. Som tur var hade stona inte smitit. Fick i ficklampans sken laga till det så gott det gick. Nu går det inte att öppna in till dem utan att 20 m tråd öppnar sig men i morgon har jag min elev här och då kan vi hjälpas åt när jag ska in med traktorn och halmbalen till deras lösdrift.


Det snöar igen (torsdag eftermiddag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0