Ridtur i snöovädret

Undrar om det ska bli en lång snörik vinter som förra året? Det är redan så mycket snö på ridbanan så den är inte så bra att rida på som jag skulle önska. Funderar på om jag ska prova att köra bort lite snö med traktorskopan.

Bouchette och jag tog en skrittur i snöblåsten och det var så mysigt. Hon var inpackad i ett reflextäcke som även går runt bringan och jag hade tjocka kläder så det var inte kallt utan bara härligt. Hon tycker det är läskigt att gå iväg så där på egen hand så det blev som att sitta på en krutdurk även denna gång. Skritten går i 110 för hon har så bråttom. Det är ändå inte jobbigt att sitta på henne för hon har en mjuk gång.


Bouchette med härlig snömule och Domina

Nu har jag börjat julstäda. Vårt mål är att allt ska vara klart på söndag kväll. I så fall är det rekord. Det skulle vara väldigt skönt om vi lyckas så kan de sista dagarna ägnas åt lite julbak, godistillverkning och juklappsinköp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0