Gott och enkelt

Nu är det dags för julstök. Jag som alltid brukar baka kakor till advent har inte haft den där inspirationen i år. Men nu är det storstädning, bak, godis, slå in julklappar och mat som gäller. Jag började med städningen i helgen. I går kväll blev det kakbak och idag godis. Jag misstänker att mina barn började bli oroliga att bli utan kakor eftersom jag aldrig skrev om något bak men nu sover de nog lugnt om nätterna när de vet att allt är klart. Samma sorter som vanligt (och de kan ni läsa om på förra årets blogg) och så några mjuka kakor - pepparkaka och saffranskaka. Ska baka en fruktkaka också för det är så himla gott.


En liten provsmakning till dagens kaffe

Jag fick ett recept av min nya medryttare på ett godis som hon brukade göra. Det var beroendeframkallande enligt henne. Jag köpte hem ingredienserna idag och provade. Så här är receptet:
600 gr blockchoklad smälts
blandas med 3 dl salta jordnötter, 2 nävar små marschmallows och en påse dumlekolor som delas på mitten.
Häll ut i en form och skär bitar när det stelnat.

Enkel att göra. När jag provade första biten tyckte jag det var lite väl sött men sedan ville munnen bara ha mer och mer så det var svårt att stoppa. Stämmer att det är beroendeframkallande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0