De har roat sig

Några rätta svar blev det på veckans fråga. Starkt gjort att se att det var Musseron på bilden. Grattis Ylva som var först med rätt gissning.


Musseron spanar i tjejer

Redan när jag tittade ut genom fönstret i morse och inte såg stona vid foderbordet misstänkte jag att allt inte stod rätt till. Nu är de nog på rymmen men eftersom jag inte trodde att de tänkte lämna gården intog jag min frukost först i lugn och ro. Sedan var det dags att plocka ut Bilbo och Chassi. Jag såg att Bouchette, Domina och Dominans inte var i sin hage men det märkliga var att jag inte såg dem runt stallet heller.

Jag fyllde sedan på mat hos Mullegänget och då såg dem. De hade gått in i den lösdriften som jag inte använder i år. Där stod de och vilade efter alla spännande äventyr de varit ute på. Jag såg minsann hovspåren efter deras framfart. De hade varit både på vägen och härjat utanför de andra hästhagarna. Sönderslitna isolatorer vittnade om en del fight och upphetsning vid grindarna. Jag stängde in dem i den hage de stod i och började sedan laga.


Här hittade jag rymmarna

När det var klart flyttade jag dem till deras lösdrift men Dominans smet direkt och då blev Domina så upphetsad så hon höll på att spränga staketet. In med dem i stalle i stället. Någon timme senare hade jag lyckats få el på allt. Sedan dess har de stannat där de ska.

Nästa uppgift blev att köra vatten. Elvattenkopparna hade lagt av i den stränga kylan. Vi hade minus 25 grader även i dag på morgonen. Det blev sedan varmare men det kändes mycket kallare för det var rått och fuktigt.

Kommentarer
Postat av: Martin gawell

Vad stor musseron ser ut!

2010-12-04 @ 08:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0