Nya beten

Några av hästarna behöver nya beten för det har tagit slut i den hagen de går i. Jag började med att göra i ordning staketet där det gått sönder längs vår lilla bäckravin och hägnade från djurbrunnen. Sedan var det dags att flytta över Totte, Rasmus och Musseron till det nya betet. En del upphetsning men mest var mularna nere i gräset.


Musseron


Därefter flyttade jag Balett och Loppan till samma hage som Chassi och Bilbo går i. De blev så lyckliga av att vara tillsammans igen så de sprang och sprang och sprang i full galopp upp och ner och från ända till ända av hagen. Jag trodde aldrig de tänkte sluta. Nu får vi se om Loppan stannar kvar eller om han tänker smita hela tiden.

I morgon ska jag renovera staketet på Årby och sedan ska stona och  Dominans flyttas dit. Det är hög tid för bara under den sista veckan tycker jag att Domina tappat en massa hull och även Dominans såg något tunnare ut. Den här torkan vi har haft tidigare har gjort att grästillväxten blivit så försenad.


Dominans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0