Högskolestudier

Jag hittade i våras en väldigt spännande kurs på högskolan där man lär sig använda hästen i vård och socialt arbete. Det var inga speciella krav på behörighet för att söka förutom att man måste läsa en kurs innan som handlar om djurs medverkan i vård och socialt arbete. Därför fick jag söka den kursen först för att sedan kunna läsa den med hästen. Började kolla upp lite andra kurser också som skulle kunna vara intressanta. Oj, vad mycket kul det finns. Jag sökte tre stycken och nu efter andra intagningen har jag kommit in på mitt förstahandsval om djuren i vård och socialt arbete. Dessutom har jag kommit in på mitt tredjehandsval som handlar om ledarskap och coaching inom idrott. Det är en utbildning som också skulle passa mig perfekt och vara till stor nytta i min ridundervisning.

Jag har bestämt mig för att försöka klara av att läsa båda. De går på kvartsfart så tillsammans blir det halvtidsstudier. Det blir mastigt ihop med mitt ordinarie arbete men när man känner sig motiverad och tycker det är kul så är det alltid mycket lättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0