Hästar på fel plats

Först var det Henry och Mulle som helt plötsligt gick och betade på vallen bakom vårt hus. Där skulle de inte vara. Vi kollade staketet men det var helt så de leddes tillbaka till rätt hage. Det har gått ett par dagar och de har hållt sig på rätt plats. Klart man funderar på hur sjutton de kunde ta sig in på vallen.

I dag var plötsligt fem hästar på fel plats. Det var Totte och gänget som gick och betade på vallen bredvid hagen de skulle vara i. Inte nu igen tänkte jag. Kollade staketet mellan hagarna men det var helt. Började nästan tro att det var någon hemlig varelse som flyttade mina hästar. Det fick sin förklaring när jag kom upp i andra ändan på hagen. Där hade en stolpe gått av och lagt sig ner så hästarna hade helt enkelt promenerat in i Hagstugehagen och grinden stod sedan öppen ner på vallen så de hittade förstås kalasbetet.


Mulle i hagen

På kvällen fick jag plötsligt syn på att både Mulle, Mia och Henry åter var på vallen. Jag ledde tillbaka dem men det dröjde inte mer än 5 minuter så var de tillbaka. Det enda stället jag kunde tänka mig att de tog sig igenom var bredvid grinden där de kanske skulle kunna tränga sig igenom trådarna. Det blev lite provisorisk uppsättning av ett extra grovt elrep. Nu får vi se om de blir kvar där de ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0