Härlig känsla

I dag har vi haft lägeravslutning. Det var så otroligt mycket folk här så det var kö in i matsalen fram till kaffebordet. Det är roligt med så stort intresse för att se barnens uppvisning. Våra grupper red varsin kadrilj som vi byggt på dressyrprogrammet LC:1. Hästarna skärper alltid till sig denna dag så det brukar gå ganska bra.
Efter att alla hade åkt städade jag och mina hjälpledare de olika husen och stallet. Sedan åkte även de hem. Jag har haft väldigt bra tjejer som hjälp under sommaren med stort ansvar som gått in för sina uppgifter. Det känns väldigt bra.

Lugnet sänkte sig sedan på Rocklösa och efter lite middag åkte jag iväg till stona och Dominans. För en vecka sedan fördubblade vi kraftfodermängden till Domina och redan nu efter en vecka tycker jag hon tagit sig och Dominans hade också blivit kraftigare. Han hade en kraftig svullnad vid käken på ena sidan så jag blev orolig men jag tyckte den blev mindre under den tid jag var där så det kanske inte var så allvarligt. Lätt att de får en spark när någon sparkar efter flugor och annan ohyra.

När jag kom tillbaka till Rocklösa sprang Musseron, Miljard, Grattis och efter ett tag Totte i full galopp fram och tillbaka i hagen och busade och hade så roligt. Grattis var riktigt i sitt esse och han är så snygg nu efter sommarsäsongen som verkligen musklat upp honom.


Grattis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0