Hjälp på gården

Nu när det är påsklov har jag två tjejer boende här. De heter Emelie och Ylva och kommer jobba här under en del av årets ridläger. Jag har känt dem ganska länge nu. Det började med att de kom på ridläger en sommar, sedan blev det prao, de började hjälpa till på läger och så kommer de ibland och är på gården för att de trivs så bra. Jag får massor med hjälp och duktigare tjejer finns inte.

Vi ägnar dagarna åt att hinna rida så många som möjligt av hästarna. Eftersom det är pälsfällning jobbar vi också hårt med att avlägsna så mycket hår som möjligt. Varje dag blir det också någon del av stallet som får lite extra uppfräschning.

I dag började vi med att rida ut en skön skrittur med Bouchette, Rasmus och Grattis. Därefter blev det ridbanan med Clarissa, Mia och så red jag Henry. I går var han väldigt busig med mycket bock men idag var det helt bortblåst. Vilken underbar kille han är. Lätt på hjälperna och väldigt rolig att rida. Det känns direkt att han är välskolad i grunden.



Sist på dagen red Emelie Bilbo och Ylva Mulle. Jag höll då lektion för dem och båda var mycket trötta när den var slut. Vi höll på rätt länge men mest i skritt. Båda hästarna gick riktigt bra efter ett tag. Bilbo ser så nöjd ut och verkar trivas väldigt bra när han får jobba och känna sig duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0