Ett riktigt skitgöra

Det finns nästan bara fördelar med lösdrift men en sak är väldigt jobbig och det är att hålla rent utanför på det grusade området. Så länge det är plusgrader försöker jag mocka varje dag men när kylan kommer fryser det fast så då fungerar det inte längre. Denna vinter har varit lång men nu har det tinat upp och jag kan lova att det är mycket skit.



En dag under helgen gjorde vi ett rejält ryck. Både Martina, Ola och Julia hjälpte till. Vi ställde in Mullegänget i stallet och så körde vi in traktorn i deras lösdrift och öste och öste och öste skit. Det blev 10 fulla jätteskopor som jag varefter körde iväg till gödselplattan. Underbar känsla när allt var klart och jag är mycket tacksam för hjälpen jag fick av mina barn.


Skönt att koppla av en stund med fika i solskenet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0