Det oväntade

En ovanlig morgon blev det. Tittade ut genom fönstret när jag kom ner i köket och blir verkligen paff för där ute står det tre hästar i trädgården. Det var Mulle, Henry och Elin. Satte på mig ytterkläderna för att gå ner till stallet och göra morgonutfodringen. Jag gör alltid det innan jag äter frukost. Hästarna i trädgården hade det så mysigt. De hälsade på mig när jag kom ut sedan fortsatte de att pilla i sig de första grässtråna och Henry hade hittat alla spillda solrosfrön från fågelbordet.



Jag tänkte lägga ut Mullegängets mat i hagen och sedan leda ner dem men när jag kom till hagen såg jag förödelsen. Elrepen från ingången och en bra bit bort låg i ett trassel långt inne i hagen. Fyra trästolpar var avbrutna och en uppryckt ur marken. Dessa stolpar låg också inne i hagen ihop med repet. Snacka om krafter. Jag la in deras mat i boxar i stallet i stället och så hämtade jag in Mia först. Hon hade ställt sig utanför stohagen. Tog sedan Henry och Mulle i grimma och Elin fick gå lös in i stallet. Allt gick lugnt och smidigt. Skönt att det var det coola gänget som var på rymmen. Kollade hästarna noga men ingen hade fått någon skada. Undrar hur det hela hade gått till?

Innan jag gick upp till frukost körde jag ut en bal till Tottegänget och sedan ställde jag traktorn utanför den lösdrift där vi förvarar halmen. När jag klev ur traktorn såg jag något ljust där inne så jag gick dit och tittade vad det var. Det låg lite fjädrar på marken och jag såg genast fågelkroppen. Först tyckte jag den saknade huvud men sedan upptäckte jag att det var där det skulle. Hela fågeln var så speciell så det tog ett tag att upptäcka att det var en uggla. Det visade sig med bokens hjälp att det var en kattuggla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0