Tråkig upptäckt

Idag hittade jag en död räv. Tyckte att vår hund Zcrollan betedde sig så konstigt. Hon stod utanför stonas lösdrift hela tiden och verkade vakta och kikade in. Hon var så där upphetsad som hon brukar bli när hon passar på något djur. Jag gick in i halmen för att titta och då hittade jag räven. Stackaren hade borrat sig ner i halmen och rullat ihop sig som en liten boll. Och där hade den dött. Räven var angripen av rävskabb som är riktigt ruskigt. De kliar nästan ihjäl sig och pälsen ramlar av, de blir magra och kan inte hålla värmen. Ni ser på bilderna hur förfärlig den ser ut.





Nu är jag lite orolig för Zcrollan. Hon har kliat sig en lång period och t o m fått ett blodöra. Först trodde veterinären att det var en skada på trumhinnan men hon har fortsatt att klia sig och inte bara på örat utan även magen och på benet. Veterinären skrev sedan ut tabletter mot skabb. Det har inte hjälpt helt men minskat kliandet något. Nu pratade jag med veterinären idag om den döda räven och hon har skrivit ut en ny medicin för hundar svarar tydligen olika bra på olika preparat.


Zcrollan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0