Roligt att undervisa

I dag hade jag ridlektion för en av mina elever. Jag gillar det. Det är spännande och känslan är helt fantastisk när man känner att man får det att fungera mellan häst och ryttare. Är alltid lika fascinerad av framstegena som kommer succesivt. Min elev idag har bara ridit ca 2 år men har kommit väldigt långt i sin förståelse av ridningens svåra konst. För mig är det viktigt att ryttaren verkligen känner när den gör rätt eller fel och får förståelse för hur det hänger ihop.


Grattis gick på dagens lektion

På torsdag ska jag ner till Stjärnhovs ridhus och hålla lektion. Det är en yngre häst som varit väldigt spänd, svår med sin mun och oharmonisk. Nu har vi fått den att slappna av så nu känns det som jag hittat rätt spår i undervisningen av den och dess ryttare. På torsdag ska jag se om jag kan få till att ryttare och häst lyckas göra mjuka, harmoniska övergångar mellan skritt och trav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0