Inställd kurs

Den här helgen skulle jag egentligen varit på fortbildning i Horse Assisted Education men det blev inställt i sista minuten. Först blev jag erhört besviken för jag hade sett fram emot det mycket men jag har ju något roligt att se fram emot till våren i stället. Det konstiga är att när besvikelsen gått över kändes det i stället som jag fått två dagar till skänks. På en gård med så stor verksamhet som jag har är det alltid något som släpar efter. Att då få två dagar som man inte räknat med känns som en stor vinst. Nu blev det inte lika stressigt att hinna med bokföringen inför momsdeklarationen den 12:e t ex och jag och min man Anders hann få undan en del saker på gården som skulle in under tak inför vintern.



Totte i lösdriften

Sedan blev det ett ridpass på Totte som inte blivit av om jag varit på kurs. Det blev ett bra ridpass och för första gången sedan Totte flyttade till Rocklösa var han helt avspänd från första början. Tidigare har det alltid varit så att han varit spänd och rädd för allt och inget när han varit själv på ridbanan. Det där känner man direkt när man kommer upp på honom så från första steget får man påbörja arbetet så han har något att tänka på. Med en avslappnad häst kunde jag i stället jobba vidare med min sits och försöka få in förbättringarna Perry Wood tipsade mig om när jag var på hans clinic för ett tag sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0