Ingen dag är den andra lik

Snabba ryck med mockning och fodring idag. Lite fika och så iväg till en gård utanför Nyköping. Där tar de emot mindre grupper på konferenser, hyr ut bed and box och tillverkar produkter gjorda av fläderblommor. Jag åkte dit för att vi skulle diskutera ett samarbete. De söker olika aktiviteter till sina konferensgäster och jag erbjuder en kurs i Horse Assisted Education som de ev tänker ta med i sitt program.



Hemma igen - nu är det mörkt. Mata hästar och så lite mat i min egen mage.
Sen börjar det: Jag försöker tända en brasa i pannan, får liv i den och tänker att nu hinner jag iväg och ta in Bilbo och Chassi och så en snabb sväng ner till Nergården. En kund har hört av sig och vill köpa fårskinn. Måste kolla vad jag har kvar.


Ut igen och då hör jag ...................... hovar på parkeringen utanför. Jaha, hästar på rymmen. Det hörs att de är upprörda - jag ser inga för det är kolmörkt - men jag förstår att Zcrollan hänger dem i hasorna och jagar upp dem.
Stänger in hunden i Nergården och vandrar ner till stallet för att hämta grimmor. Undrar om de går att fånga. Ibland är de i bustagen och hetsar lätt upp sig så man vet aldrig i förväg. Jag häller lite god lucernpellets i tre krubbor så att det är klart i fall jag får dem till stallet. Tillbaka och kollar var de står med ficklampan. Släcker sedan.


Skurken Domina

Först flyttar Clarissa på sig men sedan går det lätt att sätta på grimman och likaså med Domina. Bouchette får gå lös. Så vandrar vi ner till stallet och in i boxarna. Inga problem. Nu får de stå kvar tills Anders kommer hem. Vi har inte haft ström på en sektion av staketet och det har Domina klurat ut så hon hade lyckats haka av grinden. Jag vill inte ha dem på rymmen fler gånger så nu måste strömmen på.
Kommer ni ihåg vad jag gjorde innan jag gick ut? Just det elden i vedpannan. Slocknat förstås eftersom mitt äventyr tog så lång tid. Tända igen och nu tar det minst en timme innan det går att slå på värmen.


Så här är det att bo på landet.


Kommentarer
Postat av: Janni

Ja det är roligt att ha rymmande hästar ibland. Våra 3 rymde häromdagen när vi skulle ta in dom ;)

2009-11-23 @ 20:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0