Som ett brev på posten

Jag är väldigt sällan sjuk och tur är väl det med alla djur som ändå måste skötas. Det finns två saker som brukar kunna få mig att bli sjuk. Det ena är om jag blir kall om fötterna och det andra om jag får sömnbrist. Eftersom föregående natt inte blev många timmars sömn så kom förkylningen som ett brev på posten. Kände igår kväll att det började svida i halsen och idag har jag haft lite huvudvärk och ont i kroppen. Både Martina och Ola har varit sjuka innan de kom hem så antagligen hade de någon liten bacill kvar som hoppade på mig. Ska jag bli sjuk så är det här det bästa tiden på året att bli det. I dag har Ola och hans kompis Vincent tagit hand om allt med foder och hästar så jag har kunnat ligga i sängen hela dagen och kurerat mig. Väldigt lyxigt. Optimistisk som jag är så tror jag nog att jag är på benen i morgon igen.

Våra katter är ena riktiga knäkatter och de sitter gärna i våras gästers knän. Det kan bli lite problem att äta och hitta munnen med gaffeln när det sitter en stor katt i knät. Smurfen älskar också att vara med vid datorn. Då lägger han sig tvärs över underarmen när man sitter och skriver. Mycket tungt. Här på Rocklösa får vi inte musarm utan kattarm.


Smurfen sitter hos Vincent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0